Translate

zondag 12 mei 2013

Salade uit eigen kas.

Heerlijk om tussen de middag tussen alle klussen door een salade te maken uit eigen kas, de laatste veldsla en de eerste rucola staan in volle bakken en kunnen wel wat ruimte gebruiken. De veldsla zaai ik hierna niet meer, ik begin dan met het uitplanten van de kropsla- en de pluksla plantjes. Het is handig om sla te laten groeien in een klein kasje want in mijn stadstuin zijn ieder jaar heel veel slakken die graag meeeten van mijn groente.
De veldsla ging er al in de koude periode deze winter in, ze kunnen namelijk best wat kou hebben. De rucola zaaide ik binnen en ging er ook best vroeg in, in februari. Gewoon in een onverwarmde kas. Nu kun je de rucola gewoon buiten in bakken zaaien. Pluk van de rucola de grote bladeren en laat de rest staan, de rucola groeit dan nog even door. De veldsla pluk je in z'n geheel. Lekker met wat blaadjes citroen melisse of paardebloemblaadjes uit de tuin van de buren en een paar krullen oude geitenkaas en een mosterd vinaigrette.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten