Translate

dinsdag 18 oktober 2011

Tomatenchutney

Alle tomaten zijn geoogst en ik had er nog best wel wat, deze zijn heerlijk om Tomatenchutney van te maken. Het recept kreeg ik ooit van mijn vader en ik heb het me inmiddels eigen gemaakt.
Dit is het recept:

Tomatenchutney:

1 kg rijpe tomaten gepeld en in stukjes gesneden
250 gr appel geschild en in stukjes gesneden
250 gr uien gesnipperd
200 gr krenten
200 gr gedroogde abrikozen
1/2 tl mosterdpoeder
1/2 tl zout
1/2 el cayennepeper
350 rietsuiker
1/2 ltr. azijn

Grote pan, schone jampotten (ongeveer 6) en etiketten

Bereiding


Doe alle ingredienten in de pan en breng het geheel aan de kook. Laat dit zachtjes doorkoken en roer af en toe om tot de chutney dik begint te worden. Schep de chutney warm in de potten helemaal vol en sluit de pot. Zet ze nu ondersteboven neer en laat ze af koelen. Lekker bij kaas!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten