Translate

dinsdag 25 maart 2014

Zaaien en Oppotten

Aan het einde van de winter begin ik alles te bewaren waarvan ik maar enigszins het idee heb dat ik er iets in kan zaaien of oppotten. Zo spaarde ik lege toiletrollen om er nu handige kleine en vooral goedkope oppotpotjes van te maken. Ik zet ze straks, als de scheuten iets groter zijn met zaailing en al in de grond.


Het is heel eenvoudig. A Knip de onderkant van het rolletje 4 keer ongeveer 2 cm in. Vouw de strookjes naar binnen en houd het potje even op z'n kop onder de kraan zodat het nat is. Als het dan droogt staat het beter en steviger. B Zet de potjes in een plastic bakje, van bijvoorbeeld gesneden groente naast elkaar. Dat geeft makkelijk water en zo kan het potje later vocht opnemen .C Vul de potjes met zaai en potgrond of biologische moestuingrond. D Ik heb de erwten al een beetje laten kiemen in een bakje en ze kunnen er nu zo in.  E Zaai de erwten. Na een weekje of  2 als ze al lekker zijn gekiemde en gaan groeien, gaan ze naar de moestuin.

A

B
C
D
E




Geen opmerkingen:

Een reactie posten