Translate

maandag 13 juni 2011

Kasje in de tuin


Ik wilde graag een kasje om wat in te kunnen zaaien en te kweken maar wel een leuke! 
Zo kwam ik op het idee om een kasje te maken van oude ramen, die ik op marktplaats heb gekocht. Met balkjes van 12x8cm maakte ik een frame. 
Het eerste raam is  vastgeschroefd in het frame en vormt een stevige basis van de kas. Daarna het ik een tweede deel van het frame gemaakt met dezelfde afmetingen als die waar het eerste raam in geschroefd is. Deze twee heb ik met elkaar verbonden door dwarsbalkjes vast te schroeven. Daarna heb ik een onderplaat en een bovenplaat op maat gezaagd. Voordat ik de zijkanten dicht heb gemaakt heb ik eerst het raam dat open en dicht moest kunnen afgehangen. Een rottige klusje maar met wat geduld; leg onder het af te hangen raam een latje zodat het later opoen en dicht kan.
Als laatste heb ik van oude rabbatdelen, gekocht in Amsterdam Noord,de zijkanten gemaakt. Later heb ik daar nog plankjes voor in de kas van gezaagd. Ik kan de plankjes op verschilende hoogte plaatsen. Bijvoorbeeld als de tomaten te hoog worden kan ik nog schuiven.
De rabbatdelen zijn hoger gemaakt dan de kas omdat ik daar nog een groen dak van wil maken met sedum.
De ramen heb ik nog geschilderd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten