Translate

zondag 4 maart 2012

Broedplaats

 Dit is waar het begint, waar mensen met ideeën samenkomen en delen.

Met het laatste restje erwtensoep voor me, ja die van het schaatsen, zit ik aan tafel. Ik kom net terug van een middag op "Lente in de War" een broedplaats met vandaag een groene touch. Hier, heel klein, wordt me bevestigd wat de tijdgeest is op groengebied, waar mensen zich mee bezig houden, op kleine schaal, maar met grootse plannen.






Lokaal goed, ideeën, zaden ruilen en delen en zo is mijn vangst van de dag de van de Groenevinger gekregen oca en een mooi aarbbeienplantje.

In het Fab Lab is een workshop om een Bijenhotel voor solitaire bijtjes te maken en laat De Groenvinger zien hoe je out-of-the-box zaait. Wat dacht je van zaden laten ontkiemen in Agar Agar? Of in een opgerolde krant. En met de Deno methode, uit mij vorige post.




Dit is een goede maar vooral hele mooie manier om zaden te laten ontkiemen, en we kennen dit van Koshi Kawachi's Manga Farming. www.koshikawachi.com/gallery/01mn  




Ik ga het toch eens proberen met een boek, vooral aan de binnenkant ziet het er geweldig uit.


In het Spullenlab maak ik kennis met mensen die in een korte pitch vertellen waar ze mee bezig zijn; allemaal mensen met een passie, een vraag en een antwoord.

Elma Roelvink
Pluk de stad
Noesjka Klomberg


Elma van Pluk de Stad verteld over de vele plekken in de stad met stoofperen-, walnoot-, en tamme kastanjebomen waarvan je kunt plukken en ze verteld over de website die je verteld waar en wanneer je eten plukt en wat je er van maakt. www.plukdestad.nl

Noesjka van Voedseljutters verbaast zich over het feit dat veel niet mooie oogst niet in de winkels komt te liggen, groente met een plekje of een rare vorm blijven achter op het land. Zij maakte afspraken met boeren dat mensen deze groenten mogen rapen. Voor 45,00 euro per jaar doe je mee en zo verdienen de boeren hier toch nog aan. http://voedseljutters.nl

Ook vertellen de dames van Reclaim the seeds over hun project dat 10 een 11 maart plaatsvindt in Amsterdam-Oost http://www.reclaimtheseeds.nl/

Heerlijk veel inspiratie opgedaan en leuke mensen met passie ontmoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten