Translate

zondag 3 augustus 2014

Vlindertelweekend

Hoe klein mijn tuin ook is de vlinders zijn er graag, vooral de dagpauwoog en de kleine vos genieten van de witte Vlinderstruik (Buddleja davidii 'White Bouquet') Door de struik telkens goed terug te snoeien in de vroege lente houd ik hem kleiner dat gaat prima in mijn tuin. Ook ijzerhard (Verbena bonariensis) is een favoriet samen met de schermbloemen van de venkel (Foeniculum vulgare) en de lavendel (Lavandula).  Wil je een goede lijst met planten die vlinders en insecten aantrekken dan is dit een goede Vlinderstichting plantenlijst. Een lijstje toppers en planten op kleur.

Vandaag tel ik de vlinders in mijn tuin met de vlindermee-app. Je kunt ook naar vlindermee hoe werkt het Je kunt daar een formulier downloaden en een vlinderkaart om vlinders te herkennen. Wil je mobiel tellen, download dat de app voor Iphone of Android.

2 opmerkingen:

  1. leuke blogje ik zag u via andere bloggers...zal zeker terug komen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey leuk om te horen! Binnenkort veranderd de blog van naam maar we blijven posten. Veel tuinplezier!

      Verwijderen